Andelsboligforening

Bestyrelsen i en andelsboligforening

Andelsboligforeninger skal have en bestyrelse – men en plads i den er sjældent noget beboerne løber langt efter eller går til kampvalg for. Enten fordi tiden ikke er til det, eller fordi driftsarbejde, bogføring og regnskaber bare ikke ligger øverst på hobby-listen. Kender I det? Så er det måske tid til at gøre som mange andre og overlade driften af foreningen til professionelle.

I Advokatkompagniet har vi mange års erfaring med at hjælpe både små og store andelsboligforeninger med alt det administrative – herunder også foreninger med både bolig og erhverv, hvor der er særlige juridiske og økonomiske aspekter at forholde sig til.

Er I en almindelig andelsboligforening uden erhverv, tilbyder vi en pakkeløsning til 3.750 kr. pr. lejemål pr. år (inkl. moms). Med i prisen er:

  • Opkrævning af boligafgift og opfølgning på betaling
  • Betaling af foreningens udgifter og udsendelse af forbrugsregnskaber
  • Bogføring og klargøring af regnskabsmateriale til revisor
  • Udarbejdelse af likviditets- og driftsrapport
  • Formøde inden ordinær generalforsamling, hvor bl.a. regnskab gennemgås, og nyt budget udarbejdes
  • Indkaldelse til, deltagelse i og udsendelse af referat fra ordinær generalforsamling
  • Udarbejdelse af velkomstskrivelse/information til nye andelshavere i samråd med foreningen  

Ønsker I hjælp til flere eller færre opgaver, end det standardpakken indeholder? Så sig til, og vi finder en individuel pris til jer.

Luk
Advokat
Ebbe Gregers Madsen

Sekretær
Karin Thorlund